Beclean Press

cu noi esti mult mai informat

NICOLAE AVRAM A DEVENIT MEMBRU TITULAR AL UNIUNII SCRIITORILOR DIN ROMÂNIA (U.S.R) – FILIALA CLUJ

Scris in 23/11/2014 de J de S

nic

Potrivit comunicatului USR, luni, 17 noiembrie 2014, au avut loc reuniunile Comitetului Director și Consiliului Uniunii Scriitorilor din România. Cu acest prilej, între alte teme de actualitate ținând de activitatea curentă a U.S.R., s-au votat propunerile Comisiei de Validare privind primirea de noi membri.

FOTO

Comitetului Director și Consiliul Uniunii Scriitorilor din România (USR) a votat în ședința sa de luni, 17 noiembrie 2014, lista noilor membri titulari. Astfel, USR – filiala Cluj are 25 de scriitori care au trecut de la calitatea de membru stagiar la cea de membru titular:

Nicolae Avram a publicat și semnat următoarele opere literare:

All Detah Jazz, Casa de Editură Max Blecher, 2013, Poezie

Federeii, Casa de Editură Max Blecher, 2010, Poezie

Cântece de sinucigaș (2), Vinea, 2008, Poezie

Litanii pentru diavol. Ideea Europeană, 2006

Cântece de sinucigaș (1), Mesagerul, 2000, Poezie

coperta i_iv (1)

Pentru activitatea literară a fost distins cu următoarele premii :

Premiul “Octavian Goga” pentru All Death Jazz acordat de Uniunea Scriitorilor din România – filiala Cluj – 2014

Premiul “Andrei Mureșanu” pentru All Death Jazz acordat de către Societatea Scriitorilor Bistrița-Năsăud – 2014

Premiul Uniunii Scriitorilor (debut) la Colocviile Coșbuc, Bistrița – 2000;

Marele Premiu „Nicolae Labiș”, Suceava -1997.

Marele Premiu “Dimitrie Bolintineanu”, Bolintin Vale – 1997.

Marele Premiu « Astra », Brașov – 1985

ECOURI ÎN PRESA LITERARĂ: Irina Petraș, Daniel Cristea-Enache, Mircea A. Diaconu, C. Stănescu, Viorel Mureșan, Bogdan Crețu, Claudiu Komartin, Ștefan Baghiu, Ștefan Manasia, Raluaca Dună, Emilian Galaicu-Păun, Radu Vancu, Mariana Codruț, Rita Chirian, Flori Bălănescu, Marius Conkan, Andrei Moldovan, Dorin Mureșan, Emanuel Modoc.

COPERTA ALL DEATH JAZZ

„Ei bine, pe acest fundal al orfanității (poetice și umane) funciare, Nicolae Avram scrijelește lumea copiilor nimănui cu o știință cu totul excepțională a detaliului deopotrivă atroce și, paradoxal, frumos căci adânc,  Bogdan Crețu descrie exact „procedeul”, i-aș zice, dacă nu aș avea și bănuiala, deloc minimalizatoare, că inocența tăioasă și teribila naivitate sunt doar parțial roluri: „De la grotesc la lilial, de la sumbru la angelic, de la crâncen la diafan, de la tragic la comic, de la dezgust la melancolie, Nicolae Avram are harul (și știința!) de a antrena, în cartea sa, străbătută de un subtil fior al morții, toate claviaturile poetice […] un poet care întrece în autenticitate cam tot ce se scrie astăzi în poezia românească.” Irina Petraș,  Mizerabilismul bine temperat în România literară nr. 51, 2014

“Versurile autorului bistrițean nu vor fi recitate niciodată la serbările școlare ori în spectacole de tip Cîntarea României. Dar ele fac incizii și decupaje poetice mai curajoase și mai autentice decît toată maculatura liricoidă servită pe scenă, cu glas tunător, să se audă bine și-n ultimul rînd.” Daniel Cristea – Enache, Cațavencii, 4, nov. 2013

„Avem de face cu un poet adevărat, Nicolae Avram, din Beclean, Bistrița – Năsăud, un poet al cărui „cinism” liric,  de mare forță frizează tragismul existențial, altminteri decât în „joaca de tragicul” întâlnită din abundență la mulți postmoderniști de profesie” Constantin Stănescu în „Adevărul literar și artistic”

 

 

 

Distribuie:


image_pdfimage_print

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *